السبت 20 يوليه 2024 الموافق 14 محرم 1446
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
فن ومنوعات

تامر أمين يوضح مصادر توقعات ليلي عبد اللطيف

الإعلامي تامر أمين
الإعلامي تامر أمين

أكد الإعلامي تامر أمين، أنه لا يصدق توقعات ليلي عبد اللطيف الملقبة بـ "سيدة التوقعات"، مشيرا إلى أن ما تقوله أحيانا ربما يحدث بالمصادفة.

وقال أمين خلال برنامج "العرافة" المذاع على قناة "النهار": "إيماني يمنعني أني أصدق بالكلام ده؛ مش كل توقعاتها بتكون صح؛ المنجمون والموقعون وأصحاب الكرة المسحورة والحاجات دي يقوم قايل ألف توقع؛ هي بتطلع طول السنة تقول توقعات ولما تلات أربع حاجات من الالف اللي قالتها تسمع الناس تقولك يانهار أبيض دا الست دي مبروكة".

وأضاف: "توقعها لطلاق ياسمين عبد العزيز وأحمد العوضي حاجة من التلاتة؛ رجما بالغيب أو معلومة وصلتها بشكل سري أو اتفاق ثلاثي؛ ودا شهره ليها ممكن تكون صديقتهم أو على علاقة بيبهم من أجل التريند ليهم هما وهي".

وتابع: "لما تنجمت وقالت هذا الكلام هما الاتنين ردوا عليها الطبيعي؛ لو واحدة قالت كذا وكذا عليا ولا هنفكر ولا هنرد ولكن بعديها بيوم ياسمين كتبت بلاش أنتي يا ليلي وأحمد العوضي بعديها بيوم راح رادد وقال إنه مبيركزش مع الكلام ده ثم يحدث بعديها بأسبوع أو اتنين؛ مش عايز أقول إن في اتفاق".

وواصل: "أما هي قالت رجما بالغيب منها صادف حظه أو أن هما كانوا عارفين ومتفقين وبلغوها عشان التلاتة يبقوا تريند؛ ممكن تكون توقعاتها من مصادر ومصادر يعني ناس؛ ممكن أي حد يجيب مصادر ويعمل كده والبديل كفر؛ أنا أكفر لما ابتدي أصدق أن في حد ممكن يعلم بالغيب".

وأوضح: "حاجة من اتنين يا بتعرف من خلال مصادر أو عارفة اللي هيحصل وكلنا متفقين أنه لا يعلم الغيب إلا الله". 

وأثارت خبيرة الفلك اللبنانية ليلى عبد اللطيف الجدل بسبب تحقيق توقعه لبعض الأمور التي حدثت بالفعل وأبرزها كان طلاق الفنانة ياسمين عبد العزيز والفنان أحمد العوضي.

وأشارت عبد اللطيف في أكثر من مناسبة إلى أن توقعاتها تأتي نتيجة خواطر تصل إليها نافية كل ما يتردد عن أن لها علاقة بالجان.

وذكرت عبد اللطيف أنها ربما اكتسبت هذه الميزة عن والدها المصري، مؤكدة أنها بدأت في التوقعات منذ سن صغير.