الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
فن ومنوعات

شيرين رضا تهاجم أحلام: "فاضية معندهاش حاجة تعملها"

الفنانة شيرين رضا
الفنانة شيرين رضا

نفت الفنانة شيرين رضا، أن تكون قد تجاوزت ضد الأذان، موضحة أنه لا يوجد شخص عاقل يمكن أن يقوم بذلك وأن تغريدتها التي تسببت في الأزمة فهمت بشكل خاطئ.

وقالت رضا في مقابلة مع برنامج "العرافة": "هل أنا بني آدمة متخلفة عقليا عشان اشتم الأذان؛ أنا قلت على صوت مؤذن أنه صوت جعير ودا وصف للصوت؛ هو لازم يحترم الدين واحلي حاجة في الدنيا الأذان لما يكون بصوت حلو".

وأضافت: "أنا كنت في الكويت وإحنا في المطار مكانش معايا شنطتي ولما تسمعى صوت الأذان بقشعر وكنت عايزة أشوف فين تليفوني عشان أسجل؛ لازم لما تسمعي الأذان تحسي بحاجة حلوة مش تضايقي من الصوت".

وواصلت: "أنا كنت ماشية في شارع صغير أوي في الدقي وكنت ماسكة التليفون بكتب حاجات ومرة واحدة اتخضيت لأن الميكروفون عالي جدا والصوت بيطلع مختلف على حسب أنت ماسكة المايك أنا اتخضيت وساعتها قلت حرام الناس اللي ساكنين فوق في حد عيان أو أطفال مولودين".

وعن هجوم الفنانة الإماراتية أحلام عليها بعد تغريدتها التي أثارت الجدل قالت رضا: "هي فاضية الظاهر معندهاش حاجة تعملها، لما تعرف القصة وهي تعرفني منين؟ أنتي مالك خليكي في حالك هو أنت بتدافعي عن مين أنت تعرفي المؤذن ده؟ أنا مقلتش حاجة عن الاذان أنا تكلمت عن المؤذن ده وعلى صوته".

وأوضحت: "الرسول صلي الله عليه وسلم مكانش بيأذن بنفسه وجاب أحلي صوت في الدنيا ودا اللي مفروض يحصل أنا مغلطتش أنا قلت الحقيقة".

وشنت المطربة الإماراتية أحلام هجوما عنيفا على الفنانة شيرين رضا بعد تغريدتها التي أثارت الجدل عن الآذان

 وذكرت أحلام في تعليقات لها عبر حسابها بموقع الصور العالمي "إنستجرام": “زين سوا فيج عمرو دياب لما شاتك، حسبي الله عليك وايد”، في إشارة إلى طلاق شيرين رضا من عمرو دياب قبل سنوات.

 وواصلت أحلام: "امسكوني ودّي أنتفها؛ لو سمحتوا، الأستاذة الفاشلة تبي صوت موسيقي هادية، عشان ما حد يزعجها طال عمرها، بس نبي نعرف إيش نوع الموسيقي شرقي ولا غربي".