السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
فن ومنوعات

أول تعليق من حلمي بكر على أنباء حبسه وتعذيبه في الشرقية

 حلمي بكر
حلمي بكر

أعرب الموسيقار حلمي بكر، عن استيائه الشديد، بسبب هذه شائعات تعرضه للحيس والتعذيب على يد زوجته، معلقًا: آلة الحب اللي عندكم معرفش شكلها إيه، يا أتكلم وأقول أي كلام فاضي وأتهاجم.. فأنا بسكت، أنا موصلتش كدا خالص، ولا وصلت إني أبقى تافه وأرد وسعيد جدا أن خيبتنا بقت تقيلة.

وتابع الموسيقار حلمي بكر في تصريحات تلفزيونية: "اللي بيحصل ده بيحصل وأنا بتفرج مفيش حاجة تخليني أرد عليه، وأرد على إيه أصلا، اتكلم في هيافة؟  فأنا بسكت، والجمهور بيطمن سواء بالتطاول وبقلة الأدب ببعض اللي بيعملوا الكلام واللي بيهاجموني، وكل اللي بيعمل حاجة بيعمل، أنا قررت أني متكلمش  في الحاجات دي خالص".

من جانبه، قال فتحي بكر، شقيق الملحن حلمي بكر، إن شقيقه قيمة وقامة فنية كبيرة في المجتمع ومن المفترض على الجهات المسؤولة تقف بجواره، والموضوع حدث معه منذ عامين، متابعًا: حلمي بكر في الموضوع ده من سنين واتصل بأسرته وحكى لنا اللي بيحصل من زوجته سماح القرشي والمشاكل اللي بينهم، وإحنا روحناله في الفترة دي وبعدها شوفناه في حالة مش كويسة ومريض وتعبان.

وأشار إلى أنه تحدث مع زوجة شقيقه، لافتا إلى أنها تعامله معاملة غير طيبة ولا تعرف قيمته، مختتما: جاءت لي رسالة صوتية مفادها أن شقيقي يتعرض للتعذيب.