الأربعاء 01 مايو 2024 الموافق 22 شوال 1445
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
أخبار

تقدير لصالح سليم.. تامر أمين يكشف تفاصيل برومو إعلان الأهلي صفقة إمام عاشور

أرشيفية
أرشيفية

كشف الإعلامي تامر أمين؛ أن النادي الأهلي، أنهي التعاقد مع إمام عاشور لاعب نادي ميتلاند الدانماركي، مشيرا إلى الإعلان عن الصفقة خلال الفترة المقبلة.

وقال أمين خلال برنامج "أخر النهار" المذاع على قناة "النهار": "الواحد لما بيقول بعض المعلومات في البرنامج بتكون من خلال اجتهادنا والمشكلة أنه في هذا السباق للوصول إلى المعلومة في ناس كتير بتفضل السرعة على الدقة فيقوم خابط الكلمة طلعت صح يبقي أول واحد قلتها وطلعت غلط مش هيبقي أول واحد يقول حاجة غلط".

وأضاف: "السرعة والسبق مهمين ولكن الأهم هو الدقة وانضباط المعلومة؛ قلت لحضراتكم من أربع أو خمس أيام أن في كلام شبه نهائي عن توقيع إمام عاشور لاعب ميتلاند الدانماركي للنادي الأهلي المصري لمدة 4 سنوات".

وتابع: "المتخصصين في الاعلام عارفين دقة اللفظ؛ أنا قلت أن في معلومات شبه نهائية أن إمام عاشور موجود في الأهلي لمدة أربع سنوات؛ أنا قلتلكم أن الكلام بنسبة 99% إن إمام عاشور في الأهلي لمدة أربع سنوات وامتى يتأكد دة؟ لما أمام عاشور أو الأهلي يصدر بيان رسمي؛ لو أمام عاشور طلع قال أنا وقت للأهلي أو مسؤول في الأهلي يقول احنا وقعنا مع إمام عاشور".

وواصل: "اللي حصل خلال الأيام الماضية أن الكلام اللي قلته يوم الأربع تأكد وأن الأهلي هيجد الوقت المناسب للإعلان عن التعاقد وفي رأيي أنه هيكون بعد مباراة القمة أمام الزمالك يوم الخميس القادم".

وأوضح: "بعد القمة أيا كانت النتيجة هيختار الأهلي يوم يعلن فيه عن التعاقد مع إمام عاشور؛ الأهلي كمان مستني الشكل المناسب اللي هيعلن فيه التعاقد مع إمام عاشور؛ الإخراج التلفزيوني والتسويقي لعملية الصفقة الأهلي بيطبخ لها على نار هادية وبشكل مهم؛ أولا يعمل بروباجندا قوية للصفقة وكمان يهدي بعض الاهلاوية اللي لسة عندهم زعل من إمام عاشور".

وأوضح: "في بعض من جمهور الأهلي لسا شايل في نفسه زعل من بعض الأشياء اللي عملها إمام عاشور لما كان في نادي الزمالك ولكن مبادئ الأهلي بتقول إن الصالح العام هو التعاقد مع إمام عاشور لأنه واحد من أفضل اللاعبين في مكانه".

واختتم: "شكل الإخراج التلفزيوني لتقديم إمام عاشور بيتم الإعداد ليه حاليا؛ الشكل هيكون فيه تقدير واحترام كبير جدا جدا للمايسترو صالح سليم".