الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
أخبار

نشأت الديهي يكشف عن فضحية جديدة لعناصر الإعلام الإخواني

الإعلامي نشأت الديهي
الإعلامي نشأت الديهي

أكد الإعلامي نشأت الديهي أن جماعة الإخوان الإرهابية اعتادت على الفضائح بين عناصرها، مشيرا إلى تصريحات الناشط الهارب حسام الغامري بشأن فضيحة جنسية لأحد الإعلاميين التابعين للجماعة.

وقال الديهي خلال برنامج "بالورقة والقلم" المذاع على قناة "تن": "حسام الغمري من يومين أتكلم عن فضائح جنسية للإخوان واتكلم عن معتز مطر؛ اتفرجوا لما يتكلموا على بعض ويفضحوا بعض؛ دا اللي بيحاول يشغل كتائبه وبعوضة ويشكك ويقولك المصيبة الشهر الجاي لا المصيبة في شهر سبعة عايز يفضل يشكك في مستقبلك".

وعرض الديهي فيديو لحسام الغمري تحدث خلاله عن فضائح جنسية لأحد الإعلاميين التابعين للجماعة وجاء فيه: "انتشرت فضيحة سيكو سيكو لأحد المشهورين واتصل بيا اعلامي شهير جدا في قناة كبيرة جدا وكانت بتدير الليلة في إسطنبول؛ أول حاجة تقوله يتقي الله ويلم نفسه عشان جمهوره اللي بيثق فيه؛ التسريبات دي لما سمعتها قلت الاخوان هتقوم بفصل المذيع فورا دا الراجل بيراود زوجة عن نفسها ودول الاخوان المسلمين".

وأضاف الغمري: "ولا التراوة يامعلم ولا أتحول حتى للتحقيق؛ الإعلامي دة بيديهم بالجزمة وهو معاه حق وأنا فهمت أن الكلام دة عندهم عادي في سبيل التمكين عادي؛ هذا الجمهور منافق معندوش مانع يحط أيده في أيد الشيطان مقابل أنه يوجه الضربات لخصمه السياسي".

وتابع: "معتز مطر كان مشارك في اعتصام وزارة الثقافة ضد الدكتور محمد مرسي وهيشترط على الدكتور باسم خفاجة في التليفون لما اتصل بيه وقاله تعالي يامعتز تركيا أنا هفتح قناة وأسميها قناة الشرق يقوله تحطلي 30 ألف دولار في البنك قبل ما أتحرك من مصر؟ معتز أنا مش بلومه دا راجل صنايعي تديني فلوس ألله غالب أشتغل الله غالب".

وأكمل: "معتز لما كان بيكتب كل مرة أنه هيحتجب ومش هيظهر في الحلقة دي كان بيضغط على أيمن نور عشان يزود أجره وأيمن نور كان بيتصل يعيطلي من اللي بيعمله معتز مطر".

وعلق الديهي على ما قاله الغمري مشيرا إلى أن الفضائح معتادة بين عناصر الإخوان الإرهابية مضيفا: "أقرا بس قصة عبد الحكيم عابدين ودا كان جوز اخت حسن البنا وكان له فضيحة جنسية وعمل لجنة أنه يزور أسر المعتقلين وكان بيعمل نفس اللي أنت قولته واتأكدوا أنه قام بهذه الجرائم في بيوت الاخوان المعتقلين".

واختتم: "الفضيحة الجنسية اللي بيتكلم عليها حسام الغامري بتخص محمد ناصر أو عماد البحيري".