السبت 20 أبريل 2024 الموافق 11 شوال 1445
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
تقارير

"وبينا ميعاد".. مسلسل عائلي نال إعجاب الجمهور.. ماذا قالوا عنه؟

وبينا ميعاد
وبينا ميعاد

مسلسل وبينا ميعاد.. زاد تفاعل العديد من المتابعين مع مسلسل وبينا ميعاد للفنانة شيرين رضا، حيث يضم المسلسل أحداث عائلية.

أحداث مسلسل وبينا ميعاد 

وبينا ميعاد مسلسل درامي اجتماعي كوميدي، يستعرض تفاصيل الحياة ومشكلاتها وأزمات تربية الأبناء في الطبقة المتوسطة، من خلال البيوت وأماكن العمل والدراسة والمشاكل اليومية التي من الممكن مواجهتها بحلول عملية بسيطة.

يدور العمل حول عائلتين مختلفتين؛ عائلة حسن- صبري فواز- الذي توفيت زوجته وتركت له 4 أولاد- على وطاهر ومراد ومصطفى- نشأوا على الديمقراطية، وعائلة نادية -شيرين رضا- التي طلقها زوجها تاركا لها 4 بنات- أروى وهند وليلى ونيللي- نشأن على الكبت والديكتاتورية، تحاول الفتيات الخروج من تحت سيطرة الأم لممارسة حياتهن العادية، لكن الأم تراقب الجميع طوال الوقت.


وتنوعت تعليقات الجمهور علي مسلسل وبينا ميعاد:قالت نور متابعة للمسلسل:" انا شايفه ان النهايه حلوه.. ومنطقيه ومش تقليديه مش عارفه فيه ناس مش عاجبها النهايه ليه!.. علاقه البنات بأبوهم أتحسنت كتير وناديه قابلت جميله وخليتها تزور قبر ابوها وبالمناسبة من احلى المشاهد في الحلقه لقاء جميله بناديه ورمزي كان لقاء رائع ومؤثر اوي وإيهاب وهبه كان واضح جدا انهم معجبين ببعض.. وهند وطاهر نفس الشئ مش لازم كلهم يرتبطوا في نفس الوقت يعني وفي الاخر حسن وناديه رجعوا لبعض عايزين إيه اكتر من كده.

مسلسل وبينا ميعاد 
 

ويمكن يكون المؤلف عمل النهايه كده عشان ينفع يعملها جزء تاني وحتى لو مافيش جزء تاني برضو نهايه حلوه".

وقال أسامة القاضي أحد الشباب المنضمين للعمل في المسلسل:" النهارده الحلقة الاخيرة من مسلسلنا وبينا ميعاد.. رحلة من الانبساط والفرحه والشغف والتعب كملت بكلامكم وردود افعالكم اللي عدت كل حاجه كنت متخيلها.. عيلة وبينا ميعاد شكرًا مليون مره على كل حاجه.. حب كبير".

أقرأ أيضًا

مباراة تمثيلية من العيار الثقيل.. إشادات واسعة بمسلسل «الأصلي» من جمهور السوشيال ميديا