الإثنين 30 يناير 2023 الموافق 08 رجب 1444
رئيس التحرير
شيماء جلال
Advertisements
عاجل
أخبار

أحمد موسى يرد على أكاذيب أعضاء جماعة الإخوان بشأن تطوير المنتزه

الإعلامي أحمد موسى
الإعلامي أحمد موسى

رد الإعلامي أحمد موسى على أكاذيب جماعة أعضاء الإخوان الإرهابية بشأن عمليات التطوير التي قامت بها الدولة في قصر المنتزه بالإسكندرية وترويجهم لعكس ما يحدث على الأرض.

وقال موسى خلال برنامج "على مسؤوليتي" المذاع على قناة "صدى البلد": "الرئيس قرر أن الحاجة ترجع زي ما كانت في المنتزه وطلعوا وقتها قالوا ألحق دا بيدمروا المنتزه؛ واحد من الإرهابيين بيقول ربع مليار جنيه لبناء قصر في المنتزه عشان ايه وليه؟".

وأضاف: "الإرهابي أسامة جاويش بيقول ربع مليار جنيه لبناء قصر في منطقة المنتزه؛ ولازم تعرفوا الواد جاويش دة اللي دايما يبوس حذاء عزام التميمي يوميا لأنه ولي نعمته".

وتابع: "والتاني حمزة زوبع بيقول نفس الكلام؛ هو سكريبت وأتوزع عليهم؛ عشان لما نقول لحضراتكم أنه سكريبت بيتوزع عليهم اما يبقوا عايزين يشنوا حملة؛ اللجان والمليشات الالكترونية بتعمل حاجة واحدة أدي حمزة فوق وأسامة تحت".

وواصل: "ربع مليار جنيه مصري لبناء قصر في منطقة المنتزه دا ذوبع اللي بيقول؛ هل ذوبع مش عارف يغير كلمتين عن أسامة؟ والا هو لازم السكريبت اللي يلتزموا بيه أيوة الإجابة أه هو نفس الاسكريبت واللجان تكتب الأكاذيب والضلال وعمرهم ما قالوا حاجة صح ولا هيقولوا حاجة صح".

وأوضح: "بيقولوا دمرتوا المنتزه وقلعتوا الشجر في المنتزه؛ طيب هوريكم المنتزه الأول وبعدين أوريكم المنتزه دلوقتي والدولة بتعمل ايه".

وأكمل: "في السنة السودة اللي حكمونا فيها الإرهابيين أبن مرسي كان بياخد أصحابه في قصر السلاملك وبوظوا حاجات بعشرات الألاف وغير العربيات اللي كانوا بيخدوها ويكسروها؛ الناس نسيت طبعا كان بياخد أصحابه ويكسروا في الحاجة وطبعا السجادة هناك تمنها الفلاني وبيقولك غيروا السجاد السجادة التاريخية".

ولفت: "أنا رحت المكان واتصورت فيه من فترة كدة هو في أحلي من كدة؟ الغرف الفندقية زادت جوة المنتزه والسلاملك وفندق فلسطين البلد عملت ورونا بقى اللي كانوا بيتكلموا ويخربوا؛ أنت بتعمل مقصد سياحي عالمي مش موجود حواليك دي منطقة جذب هائلة دانت تروح تقضي يوم هناك في منتهي الجمال؛ البلد بتعمر وتبني وبتعمل حاجة جميلة أوي".

Advertisements
Advertisements