الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
فن ومنوعات

أمير طعيمة يهاجم كيروش بعد خسارة المنتخب

الرئيس نيوز

علق الشاعر أمير طعيمة على خسارة منتخب مصر أمام نيجيريا بهدف نظيف في أولى مباريات دور المجموعة للفراعنة في بطولة أمم أفريقيا.

وكتب أمير طعيمة عبر حسابه على تويتر: "محمد صلاح بينافس على أفضل لاعب في العالم ومتألق كجناح، بجد ؟ خلاص هلاعبه سترايكر عشان أحد من خطورته.. مصطفى محمد لاعب صندوق وممكن يجيب جول من نصف فرصة: كويس انك قلت لي هلاعبه جناح وأبعده عن الصندوق.. تريزيجيه بقاله ٨ أشهر مصاب وما لعبش غير ١٠ دقايق: هايل يبقى يلعب في نص الملعب عشان نسيب الكورة لنيجيريا".

وتابع: "أكرم توفيق الباك رايت اتصاب: خلاص هنزل ثيرد باك عشان أضمن أنه ما يكملش وما نعملش أي تهديد من الأطراف.. نزل زيزو طيب وخذ بالك أنه مميز قوي في العرضيات ورجله مظبوطة: كويس انك قلت لي، يبقي اخرج مصطفى محمد و بكده أضمن أن عرضياته تبقى غير مؤثرة.. طب نزل محمد شريف بيتحرك كويس وممكن يهرب بواحدة ولا حاجة: ماشي هعمل كده بس والماتش بيخلص عشان ما يلحقش يزعج دفاعهم".

وخسر منتخب مصر، أمام نيجيريا بهدف دون رد في اللقاء الذي يجمع بينهما ضمن مباريات الجولة الأولى لمنافسات المجموعة الرابعة لبطولة كأس أمم أفريقيا التي تستضيفها الكاميرون حتي 6 فبراير المقبل.