الجمعة 17 مايو 2024 الموافق 09 ذو القعدة 1445
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
فن ومنوعات

حسام حبيب يهاجم نضال الأحمدية: "كلنا عارفين شغلانتك الحقيقية"

الرئيس نيوز

عبر الفنان حسام حبيب عن غضبه الشديد لما فعلته الإعلامية نضال الأحمدية، المسؤولة عن نشر التسجيل الصوتي لوالده حسين حبيب، والتي احتوت على ما اعتبرته خطة استيلاء "حسام" على أموال زوجته الفنانة شيرين عبد الوهاب وحساباتها البنكية.

وظهر حسام حبيب في فيديو نشره عبر حسابه الشخصي بموقع الصور والفيديوهات القصيرة "انستجرام"، وقال: "أخلاقي وتربيتي متسمحليش إني ألاقي لفظ أو حاجة أرد بيها على هذا الكائن اللي مينفعش أقول عنها بني آدم".

وأضاف: "مش عارف اسميها إيه بصراحة، اللي بتدعي إنها صحفية وعملت عمل صحفي، بسألها سؤال أنت اخترقتي الآخر إزاي، أي عمل استقصائي يسمحلك انك تخترقي حياة ناس، وتبعتي واحدة وأنت تعترفي بلسانك إنها مش مذيعة وشغالة إيه الواحدة دي، ودي أكيد من الشبكة اللي بتديريها، والناس كلها عارفة شغلانتك الحقيقية إيه".

وأضاف: "اعتقد العمل الاستقصائي ده هتدفعي تمنه كبير، لأنك عملتي حاجة مش من حقك، واللي أنت بعتاها دي إيه، دكتورة أسنان ولا إيه ما دام مش مذيعة، واعتقد إنها فرد من أفراد الشبكة المعروفة اللي بتديريها، اللي بيعملوا أعمال استقصائية كلها معروفة برضو، ربنا يهديكي، رغم إني معرفش ربنا ممكن يهدي اللي زيك ولا لأ".