السبت 20 يوليه 2024 الموافق 14 محرم 1446
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
أخبار

تامر أمين يوضح أسباب تصريحاته عن زيجات أحمد سعد

الإعلامي تامر أمين
الإعلامي تامر أمين

أكد الإعلامي تامر أمين، أن تصريحاته عن زيجات الفنان أحمد سعد كانت تستهدف توجيه النصح له، مشيرا إلى أنه كان أول من قام بعدم سعد في بداياته الفنية وأن تصريحاته ليست تدخل في حياته الشخصية.

وقال أمين خلال برنامج "العرافة" المذاع على قناة "النهار": "يبان الموضوع تناقض؛ القصة ببساطة أنى مؤمن أن النجوم والفنانين والشخصيات العامة عندهم جزء كبير من حياتهم الخاصة متاح ومباح للعامة وإلا مكانوش نجوم؛ الشعرة اللي بحرص عليها أني مبدخلش جوة البيت".

وأضاف: "جواز وطلاق النجوم هتلاقيها من اهتمامات الجمهور أكتر من انتظار الأغاني والحفلات؛ ثم أحمد سعد لما يكون في نسق لفنان عادي خلال أنت بتتوقف عن الرد؛ إعلان الجوازات وتفاصيل الجوازات مليش دعوة بيها".

وتابع: "القصة إن أحمد سعد قراراته في الارتباط والانفصال في رأيي المتواضع فيها اندفاع شوية وسرعة واستعجال؛ مش عيب وأنا قلت إني بعتبره صاحبي واخويا الصغير مش عيب أن أنا انصحه؛ انا شغلتي أني أتكلم في الاخبار العامة ودا شأن عام جدا؛ طلاق أحمد سعد شأن عام".

وواصل: "أنا قلت في فيديو تاني أحمد سعد وهو متجوز الاستاذه علياء لما كان بيكح بيعمل اغنية ناجحة من ساعة ما طلقها عمل 3-4 أغاني أنا نفسي مسمعتش عنهم؛ في حاجة اسمها كمياء وعتبات؛ أنا بقول لأحمد سعد حد يسيب عتبه كان كلها خير كده؟".

وعن هجومه على الفنانة شيرين قال أمين: "شيرين طول ما كانت بتغني بس كانت صوت مصر واحساس مصر وشجن مصر أول ما بطلت تغني وركزت مع انها تهزر مع الناس وتقول كلام غير لائق على المسرح ثم صدرت مشاكلها وحياتها الشخصية سواء مع زوجها أو مشاكلها فيما يتعلق بالحالة الذهنية والعصبية نسينا الغناء وبقينا ندخل في مشاكل شيرين".

واختتم: "هنا لازم أفوقها وأقولها انتي موهبة عظيمة بتضيع نفسها احنا مستخسرين صوت وموهبة زي دي تروح في مشاكل عبيطة زي دي أرجوكي توقفي عن الكلام والفعل والحديث عن حياتك الشخصية غني بس ولو غنيتي بس هتبقي أم كلثوم التانية".