الجمعة 26 أبريل 2024 الموافق 17 شوال 1445
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
أخبار

عمرو أديب يكشف تفاصيل اتصاله مع الفنانة شيرين عبد الوهاب

الرئيس نيوز

كشف الإعلامي عمرو أديب؛ تفاصيل اتصاله مع الفنانة شيرين عبد الوهاب والتي غادرت المستشفى بعد قضاء فترة علاج.

وقال أديب خلال برنامج "الحكاية" المذاع على قناة "أم بي سي مصر": "كان في اتصال مع شيرين عايز أقول لحضراتكم على حاجة أنا من النوع اللي أبدى العلاقات الإنسانية على الشغل؛ كان في اتصال مع شيرين ونفسي أسمعكم صوتها".

وأضاف: "صوتها جيد وقوي أول ما قالت آلو حسيت إنها كويسة وحسيت أنها عارفة حجم الحب والمودة وسألتها أخبارك أيه قالتلي الحمد لله أظن أنت سامع صوتي".

وتابع: "قلتلها كفارة قالتلي كفارة بجد أنا الحمد لله بقيت كويسة وعايزاك تطمن الناس وأنا كويسة وقريب هرجع أحسن من الأول وقالتالي أشكر كل الوسط الفني وكل الجمهور والمحامي ياسر قنطوش وكل الناس تللي اهتمت بيا وأنا إن شاء الله هبقى كويسة وطلبت مني أن خلال الأيام القادمة ممكن نتقابل".

وأوضح: "كنت عايز اسمعكم صوتها النهادرة وهي فعلا صوتها جيد دي شيرين اللي أنا أعرفها هادية جميلة وبتضحك وعندها وحشة كبيرة للوسط الغنائي وتقدير لكل الناس اللي وقفوا جنبها شيرين شايفة أنها كانت في تجربة صعبة أنما هي ست قوية".

وأكمل: "قالتلي أبلغكم أن الكلام عن الصورة اللي ليها مع حسام حبيب لا أساس لها من الصحة؛ صوتها كويس أفضل وأحسن وكل اللي نقدر نعمله أنها تبقى بصحة جيدة".

وأوضح: "شيرين هي مطربة العالم العربي ونفخر بشيرين في الغناء زي ما بنفخر بأنغام وعمرو دياب وقالتلي الصورة المنشورة مع حسام حبيب سياقها غير حقيقي وان شاء الله تسمعوها قريب بنفسكم ومعرفتي أن الناس اللي بتتعالج من نفس هذا الأمر بياخدوا وقت على ما يثبتوا ادعولها أنها تبقى كويسة وترجعلنا جميعا".

وكان محامي الفنانة شيرين عبد الوهاب قد أكد أنها خرجت من المستشفى بعد تحرك قانوني مشيرا إلى أنه قام بتقديم شكوى لدى المجلس القومي للصحة النفسية.

وواصل: "الفنانة شيرين عبد الوهاب خرجت من المستشفى لأنها ليست مصابة بشيء يستوجب بقائها في المستشفى؛ هي تضع تركيزها على العمل ولديها إقبال على العمل وسوف توضح للناس كافة الأمور بكل هدوء خلال الفترة المقبلة".

واختتم: "هي تريد أن تفتح صفحة جديدة مع الجميع وليس لديها مشكلات مع أحد؛ القضايا الموجودة مستمرة وهي فتحت صفحة جديدة مع كل من يدعمها ويساعدها".