الجمعة 26 أبريل 2024 الموافق 17 شوال 1445
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
أخبار

سارة الطباخ ترد على تصريحات شقيق شيرين: "خدوها حافية بملابس البيت"

شيرين
شيرين

ردت المنتجة سارة الطباخ؛ على تصريحات محمد عبد الوهاب شقيق الفنانة شيرين والتي أشار خلالها إلى أن الطباخ والمطرب حسام حبيب يشكلان عصابة ضد شقيقته.

وقالت الطباخ في مداخلة هاتفية مع برنامج "الحكاية" المذاع على قناة "أم بي سي مصر": "تم الزج باسمي لأني واحدة خايفة على شيرين وعلاقتي بشيرين طيب والفترة الحالية مش قريبين من بعض امبارح في مداخلة أخو شيرين أسند اتهامات ليا وأنا هقدم طلب رسمي بالتحقيق".

وأضافت: "كنت قاعدة في بيتي عادي جالي رسالة من حسام حبيب أن شيرين عندها مشكلة كبيرة كلمته وقالي إنه بيستغيث أن شيرين اتخدت عنوة بعد ضرب وسحل وخدوها بملابس المنزل دون حذاء وهي مختفية من يوم الخميس وكلمت ياسر قنطوش محامي شيرين وبلغته بالواقعة".

وتابعت: "قرر ياسر قنطوش التدخل؛ واللي أنا فاهماه أن حسام حاول يتصل بناس كتيرة ومحدش حاول يساعده وأنه كان عايز يوصل من خلالي للمحامي ياسر قنطوش".

وأكملت: "المستشار ياسر قنطوش المحامي كلم نقيب الموسيقيين ومصطفى كامل وأكد له أن في مشكلة وأنا رحت النزهة وسألنا عليها في المستشفى وكان المحامين هناك وكان حسام لسة موصلش وحاولنا نوصل بكل الطرق أن نطمن أن شيرين في هذا المكان وتأكدنا أنها جوة المستشفى وأنهم رافضين يقولوا".

وأوضحت: "جه حسام حبيب وكان في صديقة موجودة على علاقة عمل بيها وجات تطمن وأنا كلمت طارق مدكور وصديقة أخرى لشيرين ومردتش وكلمت مساعدة لشيرين وقالت إنها مسافرة "

وواصلت: "القصة بتقول إن شيرين أخوها اللي ضربها وعشان كدة محاولتش أسأله عنها وأنا قصتي أن الست دي تكون في أمان وأن كل همي أني أشوفها وعايزة حد يقولنا إنها بخير وطلبت من المستشفى أنهم يقولوا إنها بأمان".

واختتمت: "حسام قال إنها اتخدت من أخوها ومن عشرة كانوا موجودين معاه وأنا مخدتش صحافة ولا رحت المستشفى أنادي عليها والموضوع دلوقت مع المستشار ياسر محامي شيرين وبالنسبة لمحمد عبد الوهاب أخو شيرين كان مفروض يكلمنا ويفهمنا الموضوع الدكتور نبيل عبد المقصود دكتور شيرين قال إنها كويسة وإنها مش محتاجة علاج وأنا رحت لشيرين حبا فيها وخوفا عليها والتناول للموضوع لا يصح مع فنانة كبيرة بحجم شيرين".