الخميس 28 مارس 2024 الموافق 18 رمضان 1445
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
فن ومنوعات

"نفى شائعات الطلاق".. جدل على السوشيال ميديا بسبب محمد صلاح وزوجته

الرئيس نيوز

تنوعت آراء مستخدمي "فيسبوك" حول تصرف محمد صلاح، نجم ليفربول والمنتخب المصري، بالسماح لزوجته بتسلم جائزة القدم الذهبية مكانه، حين خطفت ماجي صادق الأضواء بعدما تسلمت الجائزة نيابة عنه رغم حضوره الحفل الذي استضافته إمارة موناكو الفرنسية.

تقول ميادة جوهر: «في تفاصيل غير معلنه بالموقف ده، بالذات أن كان في إشاعة أنهم انفصلوا وغيابها فترة في الظهور معاه، يمكن حب أنها تستلم الجائزة عشان يكذب الإشاعات والخبر ينتشر أكتر».

بينما قالت إسراء نجم: «طبعا مع أن زوجة تتكرم ويقدرها قدام كل العالم، بس في نفس الوقت إهانة للجائزة وعدم تقدير، كانت هتبقى أحلى كتير لو طلع معاها واستلمها وقدمها لها بنفسه».

بينما قال مينا: «شايفها منظرة فاضية وممكن يقدرها بشكل أفضل إنه ياخدها ويطلع يستلم الجايزة بيها، لكن من أصول الذوق والاتيكيت أن لما حد يقدملك جايزة تطلع تستلمها بنفسك وتشكره عليها».

بينما قالت نهاد ماهر: «هو أنا ليه حاساها مش مبسوطة، مش دي ابتسامة زوجة بتستلم جائزة كبيرة بدل زوجها اللي بيشكرها على مجهودها».

وقال عبد الله: «بعد ظهوره بأكثر من مناسبة برفقة مدير أعماله بدلاً من زوجته مثل زيارة قصر بيرمنجهام بدأ البعض بترويج إشاعات فيما يخص علاقة محمد صلاح بزوجته، بل تمادى البعض بإشاعات عن ميوله ليأتي هذا الرد الراقي من الملك المصري ويخرس الجميع».