الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
فن ومنوعات

نادية شكري بطلة «العيال كبرت» تفصح عن ضربها بالقلم من أحمد زكي

نادية شكري
نادية شكري

حلت الفنانة نادية شكري ضيفة في برنامج "الستات ما يعرفوش يكدبوا" تقديم الإعلامية منى عبد الغني وإيمان عز الدين على قناة "CBC"، أمس الأحد وكشفت العديد من الأسرار عن حياتها الشخصية والفنية.

نادية شكري تكشف سبب طلاقها من الراحل سامي العدل

كشفت نادية عن أسباب فشل جوازها من الراحل سامي العدل إنها كانت غيورة بزيادة، وان الغيرة دمرت لها حياتها ولو رجع بيها الزمن تاني مش هاتطلق من سامي العدل بدليل أنها متجوزتش بعد منه وأهله دول أهلي لحد دلوقتي وسندي بعد ربنا وعائلة العدل حتى بعد الانفصال إخواتي وحبايبي».

نادية شكري وسامي العدل

نصائح للبنات المقبلة للزواج

نصحت نادية البنات بواسطة البرنامج أنهم ميتجوزوش في سن صغير ودي من تجربتها الشخصية، لإن عيوب الجواز بدري اكتر من مميزاته».
وتابعت: «البنت لما تتجوز صغيرة بتبقى خارجة من بيت العيلة والدلع فتصطدم بمسئوليات كتير ومعاملة فيها غربة مع شخص غريب، فبتزعل وتاخد على خاطرها بسرعة وتعتبرها إهانة، الجواز مسئولية قبل ما يكون حب»

نادية شكري: أحمد زكي ضربني بالقلم في العيال كبرت

حكت نادية عن موقف جمعها مع الراحل أحمد زكي قائلة: كان زميلي في المعهد وسابقني بكذا سنة وعلاقته بـ سامي العدل كانت كويسة وأنا عارفة حركاته لكني ما تخيلتش يعمل كده، مضيفة: كنت بعمل ميكب في أوضتي في كواليس مسرحية العيال كبرت لقيته حط إيده على كتفي وسلم عليا قلت أهلا يا أحمد، لقيته بيقول لي بصي لي وأنا بكلمك وببص له لقيته فجأة بص لي وضربني بالقلم.. دموعي نزلت ولقيته بيضحك فلقيت نفسي بضحك وقلت إيه الجنان ده.

أحمد زكي ونادية شكري

نادية شكري عن مسلسل جودر المصري

قالت: الحاجات اللي شجعتني للمشاركة في مسلسل جودر هي الجهة الإنتاجية شركة أروما والشركة المتحدة، والمخرج إسلام خيري مع إني لم أتعامل معه في السابق لكن سمعته تسبقه، ووجود الفنان ياسر جلال في المسلسل، مضيفة: ربنا طبطب عليا بمشاركتي في مسلسل جودر، لإنه جالي في وقت كنت محبطة جدا وفقدت الأمل إن الجمهور يشوفني في رمضان.

اقرأ المزيد

"عصاية 12 كيلو".. عبد العزيز مخيون يوضح الصعوبات التي واجهته خلال "جودر"

«جودر زي سندباد».. ياسر جلال يكشف سر تغيير «ألف ليلة وليلة»