الأربعاء 24 أبريل 2024 الموافق 15 شوال 1445
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
فن ومنوعات

بعد ظهورها مع ريهام سعيد.. الطفلة بسنت تثير الجل على السوشيال ميديا

الرئيس نيوز

حالة من الجدل أثارتها حلقة ريهام سعيد مع الطفلة بسنت وهي طفلة التيك توك، التي تقوم بعمل فيديوهات مع خالها "أحمد وإسلام "، وهي طفلة تعتمد في فيديوهاتها علي تعبيرات الوجه وتبلغ من العمر ٨ سنوات وتصدرت حلقتها مع ريهام سعيد منصات السوشيال ميديا، بين تعليقات رواد المنصات بين السخرية من الطفلة وبين الإعجاب بخفه دمها علي حد وصفهم.

قالت إحدى المعلقات الفيس بوك: "الطفلة بسنت اللي بتعمل تيك توك وعملت لقاء مع ريهام سعيد طفلة دمها تقيل ومحتاجه تتربي ردودها كأنها ست عندها 40 سنه أسلوبها اللي اهلها علموا ليها  بيئة وبجاحه وحاجة مقززة جدا وأهلها فرحانين بيها.. علموا أولادكم الأدب ياجماعة".

بينما قال معلق الآخر: "الناس اللي بتقول إزاي البنت لسة صغيرة وبتتكلم كدا، وارد يكون عندنا أخوات صغيرين بالشقاوة واللماضة دي ولما بتكبر بتتغير.. فنقول بسم الله ماشاء الله ونسيبنا شوية من العقد والبنت عسل جدا وذكية".

ويقول معلق آخر : "الناس اللي كاتبة  جميلة و عسل و بريئة و الكلام ده كله ازاي يعني.. أنا مش شايف ريحة البراءة دي طفلة قليلة الأدب إيه الأسلوب اللي بتتكلم بيه ده.. مهي لما تكبر هتتعود على الأسلوب دة و يمكن تبقى اوحش كمان في تعاملها مع الناس دي عايزة تتربي من أول و  جديد.. وبعدين أنا مش شايف إنها عملت حاجة تستاهل إنها تطلع بيها على التليفزيون في برنامج ولا حافظة قرآن ولا عندها موهبة ولا أي حاجة بس إحنا كدة بنحب نعمل من اللاشئ قيمة".