الخميس 25 أبريل 2024 الموافق 16 شوال 1445
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
أخبار

تركي آل الشيخ يرفع دعوى قضائية ضد عضو مجلس الأهلي

الرئيس نيوز

أعلن محمد حمودة، محـامى تركى آل الشيخ، التقدم ببلاغ رسمى للنائب العام، ضد المهندس محمد سراج الدين عضو مجلس إدارة النادى الأهلى.

ودخل تركي آل الشيخ، الرئيس الشرفي للنادي الأهلي، في خناقة "سوشيال ميديا" مع محمد سراج الدين، عضو مجلس إدارة النادي، عبر "فيس بوك"، شهدت تبادل سباب واتهامات بين الثنائي.

وبعدما قام تركي آل الشيخ بإعلان انقسامه مع مجلس الأهلي مساء أمس، قام سراج الدين بالرد على تركي في رسالة غاضمه حيث شبهه بالفيروس ولكن دون أن يذكر اسمه.

من جانبه فاجأ تركي آل الشيخ جميع الجماهير بالرد على سراج الدين ذاكرا اسمه، حيث كتب: "هوا مين الهلفوت ده محمد سراج الدين؟ ايه موقعك من الإعراب بس قبل مرد عليك يا هلفوت؟".

ليرد عليه سراج الدين: "هو أنا متربي وهادي الحمد لله ودي نعمة ربتني عليها والدتي الأستاذة الجامعية ووالدي وهو لواء مدفعية سابق في الجيش المصري بس افتكر أنه كان علمني كمان أن الكرامة دي أعلى وأهم صفات الإنسان وأن عمري ما أقبل أي تجاوز في حقي وأنا بشفق عليك حقيقي لأنك ملقتش حد يربيك تربية سوية أو يعلمك أن مش كل حاجة المظاهر والشو والهبل اللي بتعمله ده اللي خلاك مسخة أمام العالم كله في قيم ومعاني واصول اهم وأسمى من كده بكتير بس انت معذور متعرفهاش بحمد ربنا اني اتربيت كده وانا مش بشوفك يا تركي ال شيخ من اول يوم غير واحد ناقص وجاهل وهفضل اشوفك كده على طول وعلى فكرة انت مش كاسر عيني وانت عارف كده كويس ولا عمرك هتقدر في أحلامك حتى تكسرها ولا انت ولا اتخن تخين".