السبت 20 أبريل 2024 الموافق 11 شوال 1445
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
فن ومنوعات

ما حدث بالكومباوند.. القصة الكاملة لخناقة أحمد فلوكس: ضرب أفضى إلى إفطار جماعي

الرئيس نيوز

انتهت الأزمة بين الممثل أحمد فلوكس وبين أفراد أمن كومباوند في الشيخ زايد، بعدما تصدرت أنباء وفيديوهات المشاجرة السوشيال ميديا أمس.

تنناول فلوكس، الإفطار مع عدد من أفراد الأمن بعد الصلح بينه وبين فرد الأمن بعد الأزمة التي نشبت بينهما، ونتج عنها نشر فيديوهات اعتداءه على فرد الأمن.

غرد رواد تويتر بعد الصلح، وعقب حملة الهجوم التى دشنت ضد فلوكس أمس، حيث قال محمود فواز: "زي ما كلنا انتقدنا وهاجمنا وسعينا ورا حق رجل الأمن بالكومباوند، وأنا بشكل خاص علشان عايش فيه وأعرف فرد الأمن شخصياً. لازم برضوا نقول أن الأستاذ أحمد فلوكس سعى لارضاءه ومصالحته وعمل مبادرة النهارده بالفطار مع أفراد الأمن وجبر خواطرهم كلهم"، بينما قالت مغردة أخرى: "رغم إننا هاجمناه أمس كثيرًا، إنما فعله وموقفه النهارده يحترم وهو جبر بخاطر أفراد الأمن ولم يتعالى عليهم".

هاجم رواد السوشيال ميديا أحمد فلوكس، خلال الساعات الماضية عقب تداول فيديو له وهو يعتدي على أحد أفراد الأمن في كومباوند سكني. وأوضح الفيديو المتداول مشادة كلامية بين فرد الأمن وفلوكس، ليقوم الأخير بالاعتداء عليه وضربه.

وكشف أحد سكان الكومباوند الحقيقة كاملة وكتب في منشور على "فيس بوك": "عشان ناس كتير عايزة تفهم التفاصيل وليه بكتب البوست ده.. أحمد فلوكس الممثل جاي يدخل الكومباوند بتاعي اللي هو مش ساكن فيه من بوابة غير مسموح فيها بدخول الزائرين، فرد الأمن وقفه وطالبه يدخل من بوابة الزائرين فنزل وعمل نمرة ولما وقفوه أمن الكومباوند تعدى عليهم بالضرب وده اسمه إنه حاول اقتحام الكومباوند".

وأضاف: "الكومباوند في الشيخ زايد والفيديوهات بتاعة البوابة موجودة عند الأمن ومسجلة الواقعة وموجودة.. يعني لا احترام شهر كريم ولا ممتلكات ولا إنسان وترويع الناس واقتحام كومباونداتهم". فيما طالب العديد من سكان الشيخ زايد اتخاذ الإجراءات اللازمة مع فلوكس.