الجمعة 19 أبريل 2024 الموافق 10 شوال 1445
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
أخبار

سناء منصور لمروجي دعوات الفوضى: "العبوا غيرها"

الرئيس نيوز

وجهت الإعلامية سناء منصور، رسالة شديدة اللهجة إلى كل من يروج لدعوات الفوضي في مصر، وقالت "منصور" خلال تقديمها لبرنامج "السفيرة عزيزة" مع الإعلامية شيرين عفت، على قناة "dmc"، اليوم السبت: "إلعبوا غيرها، لو فاكرين إن المصريين هينسوا التار اللي بينهم وبينكم ويصدقوا إن إنتوا قال يعني قلبكم علينا لا خلي قلبكم في البلاد اللي رحتوا تستخبوا فيها ومع التمويلات اللي بتاخدوها وسيبولنا بلدنا إحنا أولي بيها، واحنا بس اللي نعرف قيمتها ونعرف نصونها ونستحملها".

سناء منصور تذكر مشاهديها بخطايا الإخوان

تابعت: "هل يعتقدون أننا نسينا ما فعلوه في بلدنا، جعلونا نعيش فيلم رعب واقعي، حرائق وقتل وخطف وتهديد، وأي أم ستتذكر الأيام التي كانت بتودع فيها جوزها وأبنائها وهي تدعو الله أن يحرسهم، كانت بتدعيلهم مش عشان رايحين يحاربوا علي الجبهة، لا دول كانوا بيطلعوا بالشوم والعصيان علي أول شارعهم عشان يدافعوا عن بيوتنا من البلطجية والحرامية اللي كانوا يروحوا يضربوا الأقسام والمديريات".

أضافت: هما فاكرينا نسينا كل ده ولا نسينا مثلًا طوابير أنابيب البوتاجاز ولا قطع الكهرباء ولا الإرهابيين اللي كانوا بيستضيفوهم في بلدنا، ولا اقتراحاتهم وحلولهم اللي كان أعظمها نلبس قطونيل عشان نحل أزمة الحر والكهرباء.. لا احنا ما نسيناش كل ده ولا نسينا خيانتهم وكرههم لبلدنا وحبهم لنفسهم ولمصالحهم ولا نسينا الدم اللي بينا وبينهم".