الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
فن ومنوعات

بسبب حكاية طعم الدنيا .. مسلسل إلا أنا يتصدر التريند

مسلسل إلا أنا حكاية
مسلسل إلا أنا حكاية طعم الدنيا

تتصدر حلقات مسلسل إلا أنا محركات البحث علي جوجل وهو مسلسل ذات صيت كبير خلال السنوات الماضية وأصبح له العديد من المتابعين .

وأعجب المتابعين بهذه الحلقات لأنها من الواقع حيث يقدم المسلسل ثمانية حكايات منفصلة، وتتكون كل حكاية من عشرة حلقات، وجميعها مقتبسة عن أحداث حقيقية، وتتعرض لموضوعات متباينة تشغل بال المرأة في علاقتها بالمجتمع.

تفاصيل تصدر مسلسل إلا أنا تريند جوجل بعد عرض حكاية طعم الدنيا

الحكاية التي تعرض حاليا هي حكاية طعم الدنيا للفنانة ايمان العاصي، حيث تناقش حكاية "طعم الدنيا" من مسلسل "إلا  حياة الفتيات داخل دور الأيتام منذ الطفولة حتى يصبحوا شابات ويسلكن طريقهن في الحياة معتمدين على أنفسهم.

 

 

 

يتم تقديم حكاية طعم الدنيا كن مسلسل الا انا  من خلال 5 فتيان نشأن في دار أيتام وهن إيمان العاصى، هاجر عفيفى، ريم أحمد، شيريهان الشاذلي، وهبة حسن، يبدأن مشوارهن بعد خروجهم من الدار ليمارسوا حياتهم بعد ذلك في الحب والزواج ويواجهن صعوبات في ذلك .

 

قالت احدي الفتيات تعليقا علي المسلسل وتم ترويج منشورها:"  انتوا عارفين يا جماعة لو سألتوا مؤلف حكاية طعم الدنيا نفسه.. هيقولكم انه عامل الحكاية دي علشان يغير فكر الناس اللي بتتقلل من أبناء دور الأيتام... يبقى ليه نقولها خبي .. و ليه هو يقولها انه بيخاف على شكله .. طالما هو بيخاف على شكله منها يبقى ميرتبطش بيها اصلا .. لازم الناس اللي بتفكر زي أمجد ده و غيره .. يغيروا طريقة تفكيرهم .. لأن مفيش حاجة تعيب البنت او الولد انهم يتربوا في دار أيتام.. اي حد فينا كان ممكن يكون مكانهم."

مواعيد وقنوات عرض مسلسل إلا أنا حكاية طعم الدنيا

يعرض مسلسل حكايات الا انا علي قنوات الدي ام سي في تمام الساعة الثامنة مساءٍ والاعادة بعدها بساعتين علي الدي ام سي دراما.