الجمعة 19 أبريل 2024 الموافق 10 شوال 1445
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
فن ومنوعات

خالد الغندور يهاجم إدارة الزمالك: المديونية 300 مليون جنيه.. وليه نتعاقد مع لاعبين لما القيد واقف

الرئيس نيوز

 

كشف الإعلامي خالد الغندور أن حجم مديونيات الزمالك وصل لـ 300 مليون جنيه جراء العقوبات والغرامات فى بعض القضايا ، وقال بندق فى برنامجه اللعبة الحلوة عبر إذاعة أون سبورت إف إم :" أنا قريب من مجلس الإدارة ومكنتش عارف أن في إيقاف قيد للزمالك غير من حسين لبيب في التليفزيون ، وكنت عارف أن الزمالك خلص وليد الكرتي لاعب الوداد وقالولي هنعلن عن التعاقد مع عبد الله السعيد خلاص".

 

ويضيف خالد الغندور:" طب لما فيه إيقاف قيد تعاقدتوا مع عمر كمال عبد الواحد ليه ومحمود شبانة وحمدي النقاز ، وايه كمية القضايا اللي على الزمالك دي من أيام المجالس السابقة ووصلت لـ 300 مليون جنيه".

 

وتابع بندق:"لو ادارات الزمالك بتمشي صح وتدفع اللي عليها وتنهى علاقاتها باللاعبين بدون أزمات مكنش ده بقى حالنا ، يعنى عشان لاعب زي حسام أشرف وأكاديمية حتى مش نادى فى الكاميرون نتوقف فترتين قيد ، وطبعا المجلس جاب النقاز عشان عقوبته مش عشان فنياً".

 

وأكمل الغندور:" لو ظل القيد موقوف سوف يقوم الزمالك بإعارة الصفقات الجديدة، واللجنة اتصرفت صح في أزمة حمدي النقاز مش ناقصين فلوس كمان ونعيره نستفيد فلوس كمان ، وعبد الله السعيد كان افضل يجي السنة دي طالما مش هيجي السنة دي يبقى مش مفيد السنة الجايه".