الجمعة 19 أبريل 2024 الموافق 10 شوال 1445
رئيس التحرير
شيماء جلال
عاجل
أخبار

شهود عيان يرون اللحظات الأخيرة في حادثة فتاة مول "سيتي ستارز"

الرئيس نيوز

كشف محمد محمود؛ شاهد عيان على حادثة انتحار فتاة في أحد مولات القاهرة؛ عن اللحظات الأخيرة قبل قيام الفتاة بالقفز من الدور السادس لتلقى مصرعها.

وقال محمود خلال مداخلة مع برنامج "يحدث في مصر" المذاع على قناة "أم بي سي مصر": "خدت بالي منها وهي بتلف في الدور وقعدت عندي وكان فيها حاجة مش طبيعية دخلت عليه بقولها عايزة حاجة أساعدك قالتي لا أنا مستنية اصحابي".

وأضاف: "شكيت فيها أكتر لأنها عمالة تبصلي طول الوقت بعد كدة كنت واقف واما لفيت الشيف اللي عندي قالي يا مستر الحق راحت هي رمت نفسها بسرعة جدا وكانت وخدة القرار أنها ترمي نفسها بس بتشوف المكان المناسب".

من جهته قال علاء وهو شاهد عيان أخر على الحادث أن الفتاة جلست مع صديقتها في نفس المقهي الذي صادف وكان جالسا فيه لمدة ساعة ونصف.

وتابع: "كنا قاعدين في كافية وهي كانت قاعدة مع صحبتها وكانت منهارة جدا وبتحكي حاجات لصحبتها وبتعيط ومعرفش من أمتى؛ قعدت ساعة ونص ومكانتش بتعيط بطريقة هادية دي كانت منهارة وصحبتها بتهديها بأكتر من طريقة".

واختتم: "صاحبتها حاولت تهديها وقامت تجيبلها سندوتش ورجعت ملقتهاش؛ وطلعت دور واحد كنت قاعد في كافية في الخامس وهي طلعت السادس وحصلت الحادثة".