الخميس 19 سبتمبر 2019 الموافق 20 محرم 1441
رئيس التحرير
شيماء جلال

"ندى" تقتل أمها: "سمعتني في مكالمة جنسية مع صاحبي"

الخميس 12/سبتمبر/2019 - 01:37 م
الرئيس نيوز
طباعة

أمسكت طفلة حبلا من "قماش" ولفته حول رقبة والدتها حتى قتلتها خنقا.

الطفلة من في قرية سندنهور مركز بنها بمحافظة القليوبية، مثلت جريمتها اليوم، أمام جهات التحقيق، وقالت إنها ارتكبت الجريمة خوفا من الفضيحة، حيث سمعتها أمها عندما كانت تتحدث مع شاب في الهاتف وأنّ المكالمة كانت تحمل عبارات جنسية.

"ندي" صاحبة الـ17 عاما، مثلت جريمتها بحضور فريق من المباحث، تحت إشراف اللواء طارق عجيز مدير أمن القليوبية، قائلة: "كنت بتكلم في التليفون مع صاحبي، وكنت قافلة باب أوضتي عليا، والكلام كان فيه كلام جنسي، وفجأة لقيت أمي دخلت الأوضة ومكنتش واخده بالي، خدت التليفون مني بالقوة وقفلته ورفضت تديني التليفون تاني، وقالت إنها هتعرف أبويا وأخويا وقفلت الباب وخرجت، فكرت شويه وبعدين قلت لازم أخلص منها عشان محدش يعرف".

تواصل المتهمة حديثها قائلة: "مفيش 15 دقيقة، جبت حبل قماش رفيع وخليت أمي واقفة في الدور الأرضي في البيت عندنا، ومكانش في حد موجود غيري أنا وهيّ، لفيت الحبل حوالين رقبتها لحد ما وقعت على الأرض جثة مش بتتحرك، طلبت أبويا في التليفون وقلت له أمي مغمى عليها، ولما أبويا وعمي وأخويا جم قالوا إنها ماتت".

أصدرت النيابة قرارا بحبس المتهمة على ذمة التحقيق، ونسبت لها تهمة القتل العمد، وطلبت النيابة تحريات المباحث حول الواقعة، ولا تزال التحقيقات مستمرة.

 

 

ads
ads